A csapatok kizrnk a bajnoksgbl a Toro Rosst
rapgirl 2006.04.05. 17:39
A Midland s a Super Aguri levlben krte az FIA-t, hogy fossza meg az elvi pontszerzs lehetsgtl a Toro Rosst, mg a tbbi csapat azt szeretn elrni, hogy szigortsk az ex-Minardi ltal hasznlt V10-es motor fojtst.
Miutn Tonio Liuzzi egy alkalommal megelzte Michael Schumachert, Scott Speed pedig eredetileg a 8. helyen rt clba, s csak azrt nem szerzett pontot az Ausztrl Nagydjon, mert a srga zszlk figyelmen kvl hagysa miatt 25 msodperces bntetst kapott, a csapatok sszefogtak az ex-Minardi Toro Rosso ellen.
A kt sereghajt, a Super Aguri s a Midland levlben krte az FIA-t, hogy zrja ki a Toro Rosst a konstruktri bajnoksgbl, vagyis az istll akkor se kapja meg a pontokat, ha a versenyzi az els nyolc kztt vgeznek.
Az elgedetlensg oka, hogy az STR a kzvlekeds szerint csak azrt gyorsabb kt kzvetlen ellenfelnl, mert a V8-asok ktelez bevezetse ellenre lefojtott V10-es motort hasznl, ksznheten egy engedmnynek, amit az FIA az anyagi nehzsgekkel kszkd Minardi kedvrt rt bele a szablyzatba.
Az jonc Super Aguri gyvezetje, Daniel Audetto a hrt kzl autosport.com-nak azt mondta, "csak meg akarjuk vdeni a befektetseinket."
"Tisztessgtelen elnyhz jutnak a kis csapatokkal szemben, de az olyan plykon, mint Monaco, Magyarorszg vagy Montreal, akr mg a nagyfikkal is megkzdhetnek, s msok ell is elhalszhatjk a pontokat" - tette hozz.
"gy vljk, az lenne a legjobb, ha az FIA hagyn ket versenyezni, a konstruktri bajnoksgban viszont nem szerezhetnnek pontot. A versenyzik ugyanakkor megkaphatnk a pontokat."
Nem valszn, hogy a Super Aguri s a Midland panasza meghallgatsra tall, az FIA-nak ugyanis nincs joga menet kzben megvltoztatni a Sportszablyzatot - ahhoz mind a 11 csapat hozzjrulsra szksg van.
Az autosport.com gy tudja, tbb msik istll ppen most fogalmazza azt a levelet, amelyben arra akarjk krni az FIA-t, hogy szigortsa a Toro Rosso V10-esnek fojtst. Ez kevsb kemny di, mert a jelenlegi 77 mm-es szkt s a 16.700-as fordulatszmkorlt sehol sem szerepel lerva a szablyzatban.
"Az a legjobb mdszer, ha egyszeren gyengtik a motorjukat" - mondta az sszefogs egyik meg nem nevezett rsztvevje. - "Ha a V10-es sokkal lassabb lesz, a Toro Rosso magtl is V8-asra akar majd vltani."
Az STR sportigazgatja, Franz Tost ugyanakkor azt mondta, nem lenne sportszer utlag megvltoztatni a feltteleket.
"Az FIA hozta ezt a szablyt, amit az sszes csapat alrt. Nem hiszem, hogy az FIA brmit is megvltoztat, mert nincs jelents elnynk" - vlte Tost. - "Ha arra szmtanak, hogy az autink az utols kt helyen vgeznek, csaldniuk kell, mert mg a msfajta motorral sem lennnk annyira lassak."
"A tbbiek pedig rlhetnek, hogy nem V8-ast hasznlunk, mert akkor az els tz kz is bekerlnnk."
A Ferrari csapatfnke, Jean Todt azt lltotta, t nem zavarja a helyzet, mert Liuzzi szerinte nem a Cosworth V10 teljestmnyflnye miatt elzte meg Schumachert.
"Egyltaln nem" - jelentette ki. - "Ha megnzzk a kridket 15 krrel ksbbrl, amikor Michael gumijai elrtk a megfelel hmrskletet, lthatjuk, hogy akkor kt msodperccel gyorsabb volt nluk."
A BMW Saubert irnyt Mario Theissen pedig gy vlekedett, rdemes mg "egy-kt versenyt" vrni, mieltt a csapatok konkrt lpsekre sznjk el magukat a Toro Rosso ellen.
|